'Samen in beweging'
Het kind in ontwikkeling staat centraal en moet zich veilig, geborgen en gerespecteerd weten. Elk kind is uniek,
We brengen de kinderen in aanraking met de verhalen uit de Bijbel. In deze verhalen vertellen we hoe God met de mensen omgaat en hoe mensen onderling met elkaar om zouden moeten gaan. Wij zien het kindcentrum als een christelijke leefgemeenschap, waarbij we de zorg voor elkaar belangrijk vinden, dichtbij of ver weg. Concreet betekent dit o.a.: elkaar troosten bij verdriet, respect hebben voor de mening van een ander, inzet voor goede doelen. Dit klinkt door in het onderwijs, omdat wij er van overtuigd zijn, dat het christelijk geloof het hele leven omvat. Zonder dat we onze identiteit als protestants-christelijk kindcentrum uit het oog verliezen, zoeken we vooral naar de overeenkomsten tussen de verschillende geloofsovertuigingen en leggen we niet de nadruk op de verschillen. Verdraagzaamheid is een belangrijk begrip op ons kindcentrum. We willen een sfeer van openheid, veiligheid en geborgenheid scheppen, waarin een kind zich thuis voelt. Dit pedagogisch klimaat motiveert een kind deel te nemen aan allerlei leer- en ontwikkelingsactiviteiten. Dit komt tot uiting in de omgang tussen de leerkracht en de kinderen, tussen de kinderen onderling en in de afspraken en regels van het kindcentrum.
We vertellen de kinderen, dat regels op het kindcentrum belangrijk zijn. Eigenlijk moeten we die regels zien als leefregels. De regels moeten ervoor zorgen, dat iedereen zich prettig voelt op ons kindcentrum: kinderen, leerkrachten en ouders. Orde en regelmaat zorgen ervoor, dat er ruimte en aandacht voor elk kind is. De nadruk ligt op het belonen van goed gedrag. We werken doelbewust aan democratisch burgerschap.
Mensen leren op verschillende manieren. De een leert door doen, de ander moet het ‘voor zich zien' en een derde persoon moet de informatie eerst voor zichzelf ordenen alvorens deze te kunnen begrijpen, etc... Wij vinden het belangrijk om de verschillende manieren van leren te kennen, te weten welk kind op welke manier leert. Het onderwijs is georganiseerd in groepen. Daarbinnen proberen we echter zo veel mogelijk ons best te doen om elk kind op eigen niveau en tempo te laten leren, rekening houdend met de eigen leerstijl.
Creativiteit zien wij als een belangrijke basisvaardigheid, die meehelpt om de talenten van de kinderen zoveel mogelijk tot hun recht te laten komen. Picasso zei; ‘All children are artists. The problem is how to remain an artist once he grows up.’
De Tweestroom heeft als uitdaging dat elk kind met plezier naar ons kindcentrum gaat. |
Agenda |
Onze Facebook pagina |
Contactgegevens |
ContactPSG, VSO, BSO en groep 1 t/m 5: | Zoeken | KinderopvangInschrijvenBSOPeutersBaby’sKinderopvang
OnderwijsInschrijvenOnderwijsvakantiesOnderwijstijdenMissie en visieBeoordeling kindcentraMeergetalenteerden | AlgemeenOudersAgendaNieuwsKwaliteitDisclaimerBekijk hier de informatiegids >
|
Kinderopvang Zwijndrecht - Kinderopvang Alblasserdam - Kinderopvang Hendrik-Ido-Ambacht - Basisonderwijs Zwijndrecht |